לפני שאנחנו יוצאים לתהליך מיתוג עסקי אנחנו עושים מחקר ושואלים את הלקוח מספר שאלות.
השאלות מגיעות בחוברת מסודרת, עם מקום לכתיבה. כאן נראה בקצרה את הרעיון מאחורי השאלות שלנו ואיך הן תורמות להצלחה בעיצוב ומיתוג עסקי מדוייק ורלוונטי עבור קהל היעד של החברה.
השיטה שלנו לעיצוב מיתוג עסקי מדוייק, בולט ורלוונטי לקהל לקוחותנו, מתחילה במחקר ערכים. בתחילת התהליך אנו יושבים מול חוברת המחקר שלנו ועונים בקפידה על שאלון ערכים. אלו הם הערכים שאיתם אנחנו נצא לתהליך עיצוב המותג. המיתוג בסופו של דבר ימדד מול השאלות:
- האם העיצוב מעביר את ערכי המותג שהוגדרו בזמן המחקר?
- האם המסר רלוונטי לקהל היעד שהוגדר במחקר?
- האם שפת המותג מייצרת בולטות בסביבה המתחרה?
אלו הן 10 השאלות הבולטות מתוך המחקר שלנו:
שאלה #1 - תאור החברה/העסק מנקודת מבט של 30 אלף רגל
הרעיון כאן הוא להבין את התמונה הגדולה. התשובה לשאלה זו צריכה להיות הבסיס המאפשר לקבל הבנה בסיסית של החברה של הלקוח/ה והתעשייה שלו/ה. בדרך כלל אנחנו נותנים שאלון עם שורות כך שיוכלו לרשום את השירותים ו/או המוצרים שהם מספקים וגם לשאול על הייעוד והערכים שלהם.
שאלה #2 - איפה את/ה רואה את עצמך ואת החברה שלך בעוד 5, 20 שנים?
עלינו להבין לאן מועדות פני המתוג ומה הלקוחות מקווים להשיג. אני בעניין של יצירת מותגים נצחיים, לא אופנתיים. לכן אנחנו צריכים לדעת האם ללקוח/ה יש תוכניות להתרחב או לצלול לשוק חדש בהמשך הדרך. זה גם מאפשר לנו להשקיע איתם באפיון החזון שלהם וליצור יותר הזדמנויות לשיתופי פעולה יצירתית ולהוסיף ערך רב יותר לפרויקט.
"השיטה שלנו לעיצוב מיתוג עסקי מדוייק, בולט ורלוונטי לקהל לקוחותנו, מתחילה במחקר ערכים״
שאלה #3 - מהו האתגר הגדול ביותר שעומד בפניך כחברה?
כמעצבים ואנשי קריאייטיב, אנחנו כאן כדי לפתור בעיות - לא רק לגרום לדברים להיראות יפים.
לכן אנו רוצים להבין איך אפשר לעזור דרך העיצוב ודרך התהליך היצירתי. חשוב לנו להכיר את החוזקות והחולשות של העסק, זה מאפשר לנו להביא פתרונות יצירתיים פוטנציאליים לשולחן. אנחנו למעשה הצוות הקריאטיבי של הלקוח כבר מתחילת הפרוייקט.
שאלה #4 - תאר/י את החברה שלך ב-5 שמות תואר בודדים (ערכים)
כאן אנחנו מתחילים לקבל תחושה של אישיות החברה. מה הם ערכי החברה, האם הם אקספרסיביים או רציניים? חסכוני או יוקרתי? לעתים קרובות אנחנו חוזרים לשמות התואר האלה כשאנחנו מתחילים להרכיב מוד בורד ומתחילים את תהליך החשיבה כך שנוכל לספק פתרון המבוסס על ערכים אלו.
שאלה #5 - איזו בעיה את/ה רוצה לפתור?
זוהי הליבה של העסק. אנחנו רוצים להבין את הבעיה כדי לדעת איך לפתור אותה. הלקוחות נמצאים בבעיה ויודעים בתת מודע מה הם עושים ביום יום, אבל יכולים לאבד את העין מה הבעיה בפועל או אפילו למה הם מנסים לפתור אותה. לכן אנחנו ממקדים את העשייה סביב מציאת הפתרון ולפני זאת, מציאת הבעיה.
שאלה #6 - אילו יתרונות תפקודיים ורגשיים העסק מציע ללקוחות שלכם?
מה מייחד את החברה. זה גם שופך אור על הפתרונות לבעיה שהעסק פותר. לדוגמה: האם העסק עוזר ללקוחות לחסוך זמן או להיות פחות לחוצים?
שאלה #7 - למה, איך, מה?
השאלה הכי חשובה כאן היא "למה?" למה הם קמים מהמיטה בבוקר לעשות את מה שהם עושים?
מה הוא החזון?
למה בכלל לטרוח? כאן נתחיל למצוא את הסיפור שלקוחות רוצים לשמוע. חשוב לציין שבמהלך כל הפרויקט אנחנו תמיד שואלים, "למה?" זה עוזר ומעודד לקוחות לחשוב מעבר להעדפות האישיות שלהם ולהתחיל לחשוב על הלקוחות שלהם. זה מביא מילים חדשות, מחשבות, רגשות וערכים שיעזרו לתאר את מהות העשייה.
שאלה #8 - מי קהל היעד של העסק שלך?
רוב הזמן, לקוחות חושבים שזה כולם ביקום. אנו מפרקים את זה לפי קטגוריות. האם קהל היעד הוא ספורטאים או ליתר דיוק רצים? האם יש מספר קהלים?
לאחר מכן אנו יוצרים פרסונות של לקוחות, פשוט חושבים על אדם אחד שהוא הלקוח האידיאלי. אנחנו מסתכלים על הדמוגרפיה שלהם, אבל חשוב מכך, ההתנהגויות, הרצונות והצרכים שלהם בכל הנוגע לעסק שלהם.
אנחנו יוצרים מותג עבור קהל היעד שלכם ולא עבור מנהל השיווק או המנכ"ל של החברה. לפעמים העדפות העיצוב האישיות שלהם עשויות לחפוף אבל לא תמיד.
שאלה #9 - מה הלקוחות שלך אומרים עליך? טוב ורע.
אם זה סטארט-אפ חדש אתה יכול לשאול מה אתה מקווה שהלקוחות יגידו?
זוהי דרך מצוינת להתחיל לפתח את המסרים של המותג שלך. הביקורת של הלקוחות עוזרות למקד את המסר של העסק.
זה עוזר הבין את החוזקות של העסק ולמה אנשים שמים לב, אבל גם ללמוד במה העסק יכול להשתפר.
אפשר “לשאול את השאלה כך: מה את/ה רוצה שהלקוחות יגידו כאשר הם רואים ופוגשים את המותג או את הלוגו, או את הקטלוג, או את האתר…?”
כך נוכל להתחיל להסתכל על כל בעיה אפשרית ולמצוא פתרונות.
שאלה #10 - מי המתחרים שלך? מה החוזקות שלהם? מה היתרונות שלך?
שאלות אלו יעזרו לזהות מה מייחד את העסק ויעזור לעלות על המתחרים. זה גם יעזור לנו להבין יותר על התעשייה ועל הנורמות.
אנחנו מייצרים בולטות לעסקים על ידי עיצוב, חשיבה רעיונית וכתיבה יצירתית, על מנת להצליח לבלוט לעומת המתחרים חשוב לנו להבין איך הם נראים ומה הם אומרים על עצמם.
כך נוכל לעצב מיתוג עסקי בולט ורלוונטי לקהל היעד.
אנחנו תמיד מקשיבים לרצון ולמטרה הגדולה. ואלו הם העקרונות שמנחים אותנו לכל אורך התהליך.
עיצוב המותג חייב להיות רלוונטי לקהל היעד ולכן יש לענות בסבלנות על השאלון שלנו, זה מבטיח דרך ברורה לעיצוב המותג שלכם.
אם אתם מעוניינים בעיצוב מותג בולט ורלוונטי לקהל היעד שלכם, דברו איתנו ונתאם פגישת היכרות
Comments